Blogit

Vierailulla eduskunnassa

Kuuloliiton nuorisotoimikunta haluaa tänä vuonna panostaa vaikuttamiseen. Eduskuntavaalien alla haluamme kehittää keskustelua vammaisten henkilöiden oikeuksista erityisesti nuorten näkökulmasta. Haluamme kannustaa toiminnallamme nuoria äänestämään ja nostamaan oman äänensä kuuluviin. Nuorisotoimikunnan vaikuttamistyön on tarkoitus jatkua myös kevään vaalien jälkeen.

Nuorisotoimikunnan Susanna ja Juho kävivät Kuuloliiton työntekijöiden Oonan ja Viivin kanssa Helsingin Kuuloyhdistyksen järjestämällä eduskuntavierailulla. Kävimme opastetulla kierroksella eduskunnan tärkeimmillä paikoilla, kuten istuntosalissa ja entisessä suuren valiokunnan kokoushuoneessa. Meille esiteltiin eduskunnan kauniita taideteoksia ja tunnettua paternosterhissiä. Tapasimme myös sosialidemokraattisen eduskuntaryhmän kansanedustaja Erkki Tuomiojaa, joka kertoi meille eduskunnan historiasta ja nykypäivästä. Keskustelimme hänen kanssaan muun muassa nuorten äänestysaktiivisuudesta ja vammaispolitiikan tilasta.

Vierailu oli mielenkiintoinen ja opimme paljon uutta eduskunnan toiminnasta. Toivottavasti tänä vuonna saamme myös huonokuuloisten nuorten ääntä eduskuntaan!