Kuusaan Kuuloset ry:n kokoontumitila

Hyvä, että löysit Kuuloset ry:n kotisivuille!

Tietoa meistä

Kuuloset ry on perustettu 28.11.1957. Yhdistyksen voimassa olevat säännöt hyväksyttiin 22.05.2023 10.08:50 ja nimenmuutos Kuuloset ry 23.11.2023. Yhdistyksen kotipaikka on Kouvola. Toiminta-alueena on Kouvola ja Iitti.

Kuuloset ry:n oma logo valmistui korvalääkäri Hannu Tapiovaaran suunnittelema syksyllä 2023. Logo otettiin käyttöön yhdessä uuden nimen kanssa.

Yhdistys on Kuuloliitto ry:n / Kaakkois-Suomen kuulopiirin, Kuusankosken Apuva ry:n ja Kouvolan Hyvinvointiyhdistykset ry:n jäsen.

Yhdistys on sosiaali- ja terveysalan kansalaisjärjestö, joka toimii kuulovammaisten ihmisoikeuksien toteutumiseksi ja kehittää yhteiskuntaa sellaiseksi, joka on kuulovammaisille esteetön ja saavutettava.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys: Vaikuttaa kansalaismielipiteisiin ja yhteiskunnalliseen ilmapiiriin sekä päättäjiin ja viranomaisiin. Vaikuttaa kuulovammaisten tarvitsemien palveluiden ja apuvälineiden saantiin. Harjoittaa tiedotustoimintaa. Tekee ennalta ehkäisevää työtä pyrkimyksenä vähentää kuulovammoja ja niistä aiheutuvia haittoja. Järjestää ohjausta, neuvontaa, koulutusta ja virkistystoimintaa.

Toimisto

Yhteisötila Etapin toimistosta, Urheilukentäntie 3, 45700 Kuusankoski.

Avoinna maanantai – torstai klo 9–14 ja perjantaina klo 9–13.

Puhelin toimisto 050 465 9907. Sähköpostiosoite on apuva@kymp.net

Verkkosivut osoitteessa: https://kuusankoskenapuvary.yhdistysavain.fi

Viestintää voit seurata facebookissa: kuulosetry.

Hallitus

Hannele Löytty  puheenjohtaja, rahastonhoitaja, tiedotusvastaava, jäsenrekisterin hoitaja,
kuulolähipalvelun vastaava puh  040 5421 767

Varapuheenjohtaka Anja Suur-Hamari puh 050 3548 346

Riitta Marttila sihteeri, hallituksen jäsen p. 050 3259 447

Hallituksen jäsenet: Timo Lonka ja Helka Tattari

Hallituksen varajäsenet: Elvi Nio ja Maarit Huttunen

Kerhoillat

Joka kuukauden viimeinen tiistaisin klo 15.00 Yhteisötila Etapissa, Urheilukentäntie 3, Kuusankoski. Toiminnasta ilmoitetaan Kouvolan Sanomien seura- ja järjestöpalstalla.

Jäsenmaksut 2024

Varsinainen jäsen 18 €, nuoriso-, perhe-, vapaa-, liitännäis-, ainais- ja kunniajäsen 9 € ja Sotaveteraanijäsen 1 €.

Jäsenedut

Paristot

• Yhdistyksen oma paristojen myynti: 6 pariston kiekko, 4 € / kpl, Yhteisötila Etappi, Urheilukentäntie 3, 45700 Kuusankoski
  • Voikkaan apteekki, Voikkaantie 3, 45910 Voikkaa
  • Jaalan apteekki, Jaalantie 97, 47710 Jaala
  • Veturin apteekki, Kauppakeskus Veturi, Tervasharjunkatu 1, 45720 Kouvola
  • Kausalan apteekki, Kauppakatu 13, 47400 Kausala
  • Neste Oy, Kiltatie 2, 45740 Kuusankoski
  • kuulolähipalvelutilaisuuksissa.

Kymen Hierontapalvelu, Kauppalanaukio 3 A, 2 kerros, Kuusankoski, Sami Knihtilä, puh. 0405819762, Alennus 10 %.

Urheilu Jokinen, Valtakatu 38, Kuusankoski, Vaatteet, jalkineet, kuntoilu- ja palloilutuotteet sekä hiihtovälineet 20 % suositushinnasta. MBT-jalkineet 10 %. Edun piiriin ei kuulu: Palvelut (=huolto), sykemittarit, kuntoilulaitteet, polkupyörät.

Kymen Kivipojat Oy, Naukiontie 2, Kuusankoski, 0400 750 151, Hautakivialan tuotteet, kivitasot ja työt 10 %.

Esitä alennuksen yhteydessä jäsenkortti.

Kuulolähipalvelu vuonna 2024

Kuulolähipalvelu on yhdistyksen järjestämää vapaaehtoistoimintaa. Me autamme puhdistuksessa, letkun vaihdossa yms. Meiltä voi ostaa kuulokojeen paristoja. Onko kuulokojeen hankinta mielessä, neuvomme miten edetä asiassa. Opastamme ja kannustamme kuulokojeen käytössä. Palvelu on kaikille avointa ja ilmaista.

Kun tulet kuulolähipalveluun, ota kuulokojeesi ja kuulokojeen opasvihkonen mukaan! Kuulolähipalvelusta voit tiedustella Hannele Löytyltä p. 040 5421 767.

Yhteisötila Etappi  on avoinna maanantai – torstai klo 9–14 ja perjantai klo 9–13 Urheilukentäntie 3, 45700 Kuusankoski.

Toimistosta saa digi-apua, kopiointipalvelua sekä on mahdollisuus maksaa laskuja asiakaspäätteellä.

Digi-apu Kouvolan kaupungin järjestämänä, ohjaus- ja neuvonta Kuusankosken Apuva ry:n järjestämänä.

Hannele Löytty puheenjohtaja hannele.loytty@gmail.com
Riitta Marttila sihteeri marttilariitta06@gmail.com