Kajaanin Seudun Kuulo ry:n Toiminnan tarkoitus on:

* Koota kuulo-ongelmaisia yhteen, tarjota vertaistukea ja apua kuulemisapuvälineiden käytössä.

* Järjestää retkiä ja muita virkistystilaisuuksia

* Opastaa apuvälineiden käytössä sekä lähipalvelussa suorittaa kuulokojeiden huoltoa: puhdistamme/pesemme korvakappaleita ultraäänilaitteella, vaihdamme suodattimia ja letkuja sekä opastamme muissakin kuuloapuvälineasioissa.

Kajaanin Seudun Kuulo kokoontuu Tutun Tuvalla Tehdaskatu 1  jokaisen kuukauden toinen tiistai (kesän aikana ei ole kokoontumisia).

Tilaisuuksista ilmoitetaan Kainuun Sanomissa ja Koti-Kajaani-lehdessä viikkoa ennen. Tutun Tuvalla on kuuntelun apuvälineenä induktiosilmukka.

Kuulolähipalvelua tarjoamme klo 14-17 ja sen jälkeen kerhoilta on klo 17-19. Kerhossa käsitellään kuuloon liittyviä asioita ja siellä vierailee ulkopuolisia asiantuntijoita.

Kuulolähipalvelua on myös Lehtikankaalla seurakunnan rivitalo Pirkkolassa, os. Mäntykatu 6,
jokaisen kuukauden 4. tiistai klo 9-12.

Kuulolähipalvelu on maksutonta.

Myymme myös paristoja ja suodattimia.

Liittymällä jäseneksi saat 5 Kuuloviesti-lehteä/v, joka sisältää kuuloon liittyvää asiatietoa.

Jäsenmaksu 19 €/v varsinainen jäsen, 8 € /v perheenjäsen.

Historiaa: Yhdistys on perustettu 1974 Kainuun Kuulonhuoltoyhdistys ry nimisenä Kajaanissa, jolloin siihen kuului koko Kainuun alue. Myöhemmin perustettiin Ylä-Kainuun, Sotkamoon ja Kuhmoon alueille omat yhdistykset, silloin Kajaani, Paltamo ja Ristijärvi jäivät yhteiseksi alueeksi ja nimi muutettiin vuonna 2001 Kainuun Seudun Kuulo ry:ksi

Lauri Suorsa puheenjohtaja kajaaninseudunkuulo@tutka.net 050 379 0720
Pirkko Kuorikoski varapuheenjohtaja pirkkokuorikoski@gmail.com 040 701 2619