Nuorten aikuisten toiminta / Moottorikorvat

www.moottorikorvat.net -sivusto on nyt muuttanut Kuuloliiton sivujen alle!

Nuorten aikuisten toiminta Kuuloliitossa

Kuuloliitossa nuorille aikuisille toimintaa järjestää Kuuloliiton nuorisotoimikunta. Kuuloliiton nuorten aikuisten toiminta on suunnattu noin 18-35-vuotiaille. Järjestämme vuosittain muutaman isomman valtakunnallisen tapahtuman, joista suosituimpia ovat olleet pikkujoulut sekä nuorten aikuisten leiri. Tämän lisäksi järjestämme alueellista toimintaa. Alueellista toimintaa on viime aikoina ollut erityisesti Pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa. Jos olet kiinnostunut alueellisesta toiminnasta myös muilla paikkakunnilla, ota ihmeessä yhteyttä ja katsotaan löydämmekö alueelta muitakin kiinnostuneita nuoria!

Nuorisotoimikunta

Kuvassa on 7 nuorta, joilla on Moottorikorvien college-paidat päällä joissa on iso M-kirjain rinnassa. Kuvassa olevat henkilöt kuuluvat Kuuloliiton nuorisotoimikuntaan 2024.

Nuorisotoimikunta 2024

Kuuloliiton vapaaehtoisista nuorista koostuva nuorisotoimikunta Nuto järjestää erilaisia tapahtumia, tiedottaa huonokuuloisuudesta ja vaikuttaa nuorten opiskeluolosuhteiden kehittämiseksi. Nuoret vapaaehtoiset hoitavat itsenäisesti myös kansainvälisiä suhteita muiden maiden kuulovammaisiin nuoriin. Nuton toimikausi kestää vuoden ja mukaan voivat hakea kaikki Kuuloliiton jäsenet vuosittain järjestettävässä yleiskokouksessa. Nuto järjestää tapahtumia, joihin ovat tervetulleita myös ne huonokuuloiset ja huonokuuloisuudesta kiinnostuneet, jotka eivät ole jäseniä. Tapahtumiin osallistuminen ei täysin edellytä Kuuloliiton jäsenyyttä, mutta tapahtumaan osallistuvat valitaan ensisijaisesti jäsenyyden perusteella. Kuuloliiton jäsenenä osallistut myös edullisemmin Nuton järjestämiin tapahtumiin.

Opas huonokuuloiselle nuorelle

Moottorikorvat ovat tehneet oppaan 18 vuotta täyttävälle huonokuuloiselle nuorelle. Oppaassa esitellään esimerkiksi Kelalta haettavia tukia, sekä listataan yliopistollisten keskussairaaloiden kuntoutusohjaajien yhteystietoja!

Kohti nuoren aikuisen elämää

Kuulovammaisia voi joskus askarruttaa erilaiset työelämään tai opiskeluun liittyvät kysymykset. Kuuloliitto järjestää myös erilaisia opiskelu- ja työelämäwebinaareja säännöllisin väliajoin. Tule mukaan seuraavaan webinaariin oppimaan tärkeitä tietoja työ- ja opiskeluelämästä!

Discord-ryhmä

Aikuisuuden kynnyksellä sosiaaliset verkostot voivat pienentyä, mutta Kuuloliiton toiminnasta voit aina löytää uusia ystäviä! Verkkomuotoinen toiminta mahdollistaa vertaisten kanssa jutustelun pitkistä välimatkoista huolimatta.

Moottorikorvilla on nykyään oma Discord-kanava! Kaikki huonokuuloiset nuoret aikuiset ovat tervetulleita kanavalle, mutta huomioittehan että kanavan ikäraja on 18 vuotta. Muutoin kanavallemme ovat tervetulleita kaikki keskustelemaan muiden huonokuuloisten kanssa. Käyttehän liityttyänne kirjaamassa oman nimenne kuka-on-kukakin kohtaan ja lukemassa kanavan säännöt kohdasta säännöt-ja-ilmoitukset.

Linkki mistä pääsee mukaan: https://discord.gg/Ua45fWae5A

Seuraa meitä somessa!

Somessa ilmoitamme tapahtumista ja kerromme toiminnastamme.

Facebook: Moottorikorvat Moottorikorvat | Facebook

Instagram: @moottorikorvat Kuuloliiton nuorisotoimikunta (@moottorikorvat) • Instagram-kuvat ja -videot

TikTok: kuuloliitto (@kuuloliitto) TikTok | Katso käyttäjän kuuloliitto uusimmat TikTok-videot

Yhteystiedot

Oletko kiinnostunut nuorten aikuisten toiminnasta? Haluaisitko lisää tietoa tapahtumistamme? Kaipaatko apua kuuloon liittyvissä asioissa? Älä epäröi ottaa yhteyttä! Jos me emme osaa auttaa sinua, osaamme kyllä ohjata sinut tarvittaessa eteenpäin.

Kuuloliiton toimihenkilöt, jotka työskentelevät nuorten kanssa:

Viivi Kilpeläinen
Asiantuntija, lapset ja nuoret, tapahtumat
viivi.kilpelainen@kuuloliitto.fi

Taneli Ojala
Asiantuntija, nuoret ja opiskelu, leiritoiminta
taneli.ojala@kuuloliitto.fi