Tuettu loma Punkaharju

Paikka: Kruunupuisto, Punkaharju
Osoite: Kruunupuisto, Vaahersalontie 44, 58450 Savonlinna, Suomi
Katso kartalla

Loman omavastuuosuus on 25 €/hlö/vrk, alle 17-vuotiaat veloituksetta. Matkakuluista lomalaiset vastaavat itse.

Loman sisältö:

Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, ryhmäkohtainen lomaohjelma, johon osallistuminen on vapaaehtoista. Kuuloliitosta on mahdollisuuksien mukaan lomilla mukana vapaaehtoinen vertaisohjaaja järjestäen pienimuotoisia ohjelmatuokioita. Kuuloliitto järjestää pääsääntöisesti yhden kuuloaiheisen keskusteluluennon lomaviikolla. Loma alkaa tulopäivän päivällisellä ja päättyy lähtöpäivän lounaaseen.

Loman tavoite:

Tavoitteena on, että osallistujat tapaavat muita huonokuuloisia ja saavat vertaisseuran kautta tukea ja voimavaroja. Lomalla tulee selviytyä itsenäisesti tai oman avustavan henkilön kanssa.

Tuetun loman voi saada korkeintaan joka toinen vuosi. Myönteisistä lomatukipäätöksistä ilmoitetaan lomatuen saajalle noin 2 kk ennen loman alkamispäivää. Hakemuksia ei palauteta. Peruutukset myönnetystä lomatuesta on tehtävä henkilökohtaisesti MTLH:oon. Kaikkien lomien hakuaika loppuu 3 kk ennen loman alkua.

Hakemus tulee tehdä mieluiten sähköisenä, linkki sähköiseen hakemukseen: https://lotu.lomajarjestot.fi/calendar/MTLH/welcome

Hakemuksen voi myös tulostaa MTLH:n sivuilta. Lomahakemukset palautetaan osoitteella: Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry, Ruoholahdenkatu 8, 4. krs, 00180 Helsinki.

Lisätietoja:

www.mtlh.fi sekä MTLH ry p. 010 2193 460, arkisin klo 9-13, tai Sirpa Otava, p. 040 567 0628, sirpa.otava@mtlh.fi

Kuuloliitto ry: Sanna Lehtoväre 040 7703803, sanna.lehtovare@kuuloliitto.fi