Riemua ryhmästä musiikin keinoin -kurssi Kopolassa

Paikka: Kopolan kurssikeskus
Osoite: Velisjärventie 50, Kuhmoinen, Suomi
Katso kartalla

Järjestämme yhdessä Eläkeliiton kanssa Riemua ryhmästä musiikin keinoin -kurssin. TunneMusiikki-kurssi antaa eväitä osallistavan musiikkisisältöisen vapaaehtoistoiminnan käynnistämiseen tai jatkamiseen. Kurssilla käsitellään musiikin hyvinvointivaikutuksia ja tehdään käytännön harjoituksia sekä annetaan tietoa ja rohkaistaan aistirajoitteisten ja muistiongelmaisten ikäihmisten kanssa toimimiseen.

Opimme yhdessä käyttämään erilaisia aivoja ja kehoa aktivoivia välineitä, joilla musiikki näkyy, tuntuu, kosketaan ja liikutaan. Keskustelemme erilaisten osallistujien huomioinnista ja ryhmän ohjaamisen hyvistä käytännöistä. Musiikkisuhteemmekin saattaa siinä samalla syventyä.

Koulutukseen voivat hakea kaikki 50 vuotta täyttäneet vapaaehtoisesta ryhmätoiminnasta ja musiikista kiinnostuneet. Aiempaa musiikillista osaamista ei vaadita.  Kurssin vetävät Eläkeliiton musiikkitoiminnan suunnittelijat. Tule rohkeasti mukaan!

Kurssi Kopolassa on majoituksineen ja ruokineen maksuton, mutta matkakuluista vastaavat osallistujat itse. Kurssille haetaan Kilta-järjestelmän kautta viimeistään 30.9.2024.

Kurssille mahtuu 15 osallistujaa ja valituille ilmoitetaan valinnasta hakuajan päätyttyä.