Kuule ja elä -webinaari

Paikka: Webinaari
Osoite: Ilkantie, Helsinki, Suomi

Maailman kuulopäivän kynnyksellä järjestettävässä webinaarissa pohditaan keinoja voimaantumiseen huonokuuloisena. Oikea-aikaisella kuulonkuntoutuksella on monia terveyshyötyjä, ja se on kannattavaa sekä yhteiskunnalle että yksilölle itselleen. Monet kuvittelevat, että kuulovammat koskevat vain ikääntyneitä. Kuitenkin noin joka kymmenennellä työikäisellä on jonkinasteinen kuulonalenema, ja työikäisiä kuulokojeen käyttäjiä on kymmeniä tuhansia.

OHJELMA

13.00 – 13.15 Huonokuuloisuus koskettaa myös työikäisiä – tutkimustietoa maailmalta. Kehittämispäällikkö Anniina Lavikainen, Kuuloliitto

13.15 – 13.45 Häpeästä helpotukseen – kokemuksia kuulonkuntoutuksesta. Psykologi Kati Pekkala, Kuulo-Auris Oy

13.45 – 14.00 Kokemuspuheenvuoro. Kansanedustaja Pinja Perholehto (sd.)

14.00 – 14.15 Kokemuspuheenvuoro. Kuulokojeen käyttäjä vaativassa asiantuntijatyössä. Puheenjohtaja Taru Reinikainen, Kuuloliitto

14.15 – 14.30 Keskustelua

Webinaari on kaikille avoin ja siihen voi liittyä suoraan oheisen linkin kautta.

Linkki webinaariin >

Webinaarin osanottajien kamerat ja mikrofonit ovat oletusarvoisesti suljettu, mutta kysymyksiä voi esittää chatin kautta. Tilaisuudessa on kirjoitustulkkaus.

Maailman kuulopäivää vietetään joka vuosi 3. maaliskuuta. Sen tarkoituksena on lisätä tietoisuutta kuulovammojen ennaltaehkäisystä sekä edistää kuulonhuollon palvelujen kehittämistä kaikkialla maailmassa.