Kuulokurssi Kajaani

Paikka: Kajanus Scandic
Osoite: Kajaani, Suomi
Katso kartalla

Kuulokurssi on suunnattu ikääntyneelle kuulokojeen käyttäjälle ja hänen läheiselleen. Kurssin tavoitteena on tarjota osallistujalle mahdollisuus toisten samassa tilanteessa olevien kohtaamiseen. Vertaiskeskustelut ja läheisten kokemukset kuulon tuomista haasteista sekä arjessa toimimisen keinoista ovat osa kurssiohjelmaa. Kurssilla käsitellään kuuloon liittyviä teemoja ja kuulon vaikutusta toimintakykyyn. Osallistujat saavat valmiuksia kuulokojeen käyttöön, sekä tietoa kuulon apuvälineistä, kommunikaatiomenetelmistä ja tulkkauspalvelusta.

Kurssi sisältää kahden päivän kurssiohjelman ja puolen vuoden kuluttua järjestettävän jatkotapaamisen, jonka ajankohta sovitaan kurssilla. Majoitus järjestetään täysihoidolla. Kurssi on osallistujille maksuton. Matkakuluista osallistujat vastaavat itse.

Kurssin järjestelyjen osalta seurataan aktiivisesti koronaepidemian tilannetta ja kurssi toteutetaan aina viranomaisohjeita noudattaen. Mikäli tilanne alueella muuttuu, tiedotamme kurssin mahdollisesta perumisesta tai siirtämisestä myöhempään ajankohtaan.

Lisätietoa ja hakemukset:

Asiantuntija Maria Timonen p. 0400 903407, maria.timonen@kuuloliitto.fi

Hakemus tulee lähettää viimeistään kuusi viikkoa ennen kurssin ajankohtaa, joko täyttämällä sähköinen hakemus Kuuloliiton sivuilla, sähköpostilla tai maapostina.

Hakemuslomake tarvittaessa myös word-muodossa: Kuulokurssihakemus 2022. Hakemukset kursseille osoitteella: Maria Timonen PL 1188, 70211 Kuopio.

Kaikille hakijoille ilmoitetaan kurssivalinnasta kirjeellä noin kolme viikkoa ennen kurssia. Valinnassa etusijalla ovat hakijat, jotka eivät aikaisemmin ole osallistuneet Kuuloliiton kuulokurssille.