Alueellinen sopeutumisvalmennuskurssi Kemijärvellä PERUTTU (järjestetään toisena ajankohtana)

Paikka: Koillis-Lapin Musiikkiopisto ja Hoteli Mestarin Kievari
Osoite: 98100 Kemijärvi, Suomi
Katso kartalla

Kuuloliiton alueellinen sopeutumisvalmennuskurssi Kemijärvellä

Kuuloliitto järjestää kymmenen alueellista sopeutumisvalmennuskurssia vuonna 2020. Kahdeksan kurssia on suunnattu ikääntyneille kuulokojeen käyttäjille, yksi kurssi on tarkoitettu työikäisille ja yksi kurssi on tinnituspainotteinen. Kaikkiin kursseihin voi myös läheinen osallistua.

Kursseilla käsitellään kuuloon liittyviä teemoja ja kuulon vaikutusta toimintakykyyn. Osallistujat saavat valmiuksia kuulokojeen käyttöön ja tietoa kuulon apuvälineistä, kommunikaatiomene-telmistä sekä tulkkauspalvelusta. Vertaiskeskustelut kuulon vaikutuksista toimintakykyyn, läheisten kokemuksista ja arjessa toimimisen keinoista ovat olennainen osa kurssiohjelmaa. Työikäisten kurssilla käsitellään myös työelämään liittyviä asioita ja tinnituskurssilla tinnituksen poisoppimisen menetelmiä.

Kurssit sisältävät kahden päivän kurssiohjelman ja puolen vuoden kuluttua järjestettävän jatkotapaamisen, jonka ajankohta sovitaan kurssilla. Tinnituskurssilla ei ole jatkopäivää. Majoitus on kahden hengen huoneissa täysihoidolla. Kurssilaisilta edellytetään omatoimisuutta, kurssilla ei ole avustavaa henkilökuntaa. Kurssit järjestetään Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) avustuksella ja ne ovat osallistujille maksuttomia. Matkakuluista osallistujat vastaavat itse.

Lisätietoa ja hakemukset:

Kuuloliiton verkkosivut: https://www.kuuloliitto.fi/palvelut/koulutukset-ja-kurssit/

Kuuloliiton aluetyöntekijät: https://www.kuuloliitto.fi/yhteystiedot/toimihenkilot/

Kuntoutussihteeri Maria Timonen p. 0400 903 407, maria.timonen@kuuloliitto.fi

Suunnittelija Anna-Maija Tolonen p. 044 752 5574, anna-maija.tolonen@kuuloliitto.fi

Hakemukset tulee lähettää kuusi viikkoa ennen kurssin ajankohtaa, joko sähköpostilla tai maapostina:
Maria Timonen, Kuuloliitto ry, PL 1199, 70211 Kuopio.

Alueellisen sopeutumisvalmennuskurssin hakulomake >

Voit hakea kurssille myös sähköisesti

Kaikille hakijoille ilmoitetaan kurssivalinnasta kirjeellä noin kolme viikkoa ennen kurssia. Valinnassa etusijalla ovat hakijat, jotka eivät aikaisemmin ole osallistuneet kuulon sopeutumisvalmennukseen.