Porin kaupungin päättäjiä ei kuuloseula jännittänyt

Kuuloauto.

Pori on nyt Suomen valokeilassa, kun SuomiAreena on kerännyt kaupunkiin päättäjiä ja tiedotusvälineitä sekä tuonut porilaiset kaduille ja SuomiAreenan lukuisiin tapahtumiin. Porin pöhinässä ovat mukana myös Kuuloliitto Kuuloauton kera. Osastoa ja Kuuloautoa ovat pyörittäneet Kuuloliiton vapaaehtoiset ja toimihenkilöt hyvällä fiiliksellä sateesta piittaamatta. Osastolla on kerrottu porilaisille ja SuomiAreenan osallistujille mm. kuulosta, kuulovammaisuudesta, induktiosilmukan hyödyllisyydestä sekä esitelty Jenni Ahtiaisen Deaf Metal –koruja. Kuuloautossa tehtäviin kuuloseuloihin on jonotettu ja kahden ensimmäisen päivän aikana seuloja tehtiin peräti 119.

Matias Marttisen kuuloseulan tuloksia esittelemässä Olavi Taipale.

Kuuloliiton #kuuleekopäättäjä –haasteeseen ovat vastanneet muun muassa kansanedustaja Matias Marttinen sekä Porin kaupunginjohtaja Aino-Maija Luukkonen ja Porin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Diana Bergroth-Lampinen. Kaikki kolme pitivät kokemustaan kuuloseulasta positiivisena. Kaupungin johtajat totesivat Kuuloauton ja autossa tehtävän kuuloseulan sopivan matalan kynnyksen toimintana erittäin hyvin SuomiAreenan Kansalaistorin tunnelmaan ja tarjontaan. Kaupungin johto toivotti Kuuloliiton toistekin tervetulleeksi SuomiAreenalle.

Porin kaupunginjohtaja Aino-Maija Luukkonen ja kaupunginhallituksen puheenjohtaja Diana Bergroth-Lampinen