Pieni ele -vaalikeräyksen lipaskeräys alkaa 29.5. EU-vaalien äänestyspaikoilla

Pieni ele -keräys. Pieni poika punaisessa t-paidassa.

Vammaisten ja pitkäaikaissairaiden hyväksi järjestettävä Pieni ele -vaalikeräys alkaa 29.5.2024 EU-vaalien yhteydessä. Vapaaehtoiset lipasvahtimme keräyslippaan kera tapaat äänestyspaikallasi. Keräyksellä saadut lahjoitukset ovat entistäkin tärkeämpiä nyt kun SOTE-järjestöjen tukia leikataan. Monelle suomalaiselle keräykseen osallistuminen äänestämisen yhteydessä on pitkä perinne.

Lahjoitusten avulla saadaan esimerkiksi vertaistukea, apuvälineitä, avustajakoiria, kuntoutusta, piristystä elämään erilaisten tapahtumien avulla ja paljon muuta. Pieniltäkin kuulostavat asiat voivat olla avun saajalle merkittäviä, kuten vaikkapa uimalippu tai teatteriretki, jotka eivät omin rahoin olisi mahdollisia. Lue lisää Tarinoita mitä hyvää lahjoituksilla on saatu aikaan (pieniele.fi)

Lipasvahdeista suurin osa on itse vammaisia tai pitkäaikaissairaita. He huolehtivat vapaaehtoisina, että apua ja tukea on mahdollista saada muillekin. Vapaaehtoiset lipasvahdit ovat kaivattuja ja tervetulleita mukaan. Kertaluonteisessa tehtävässä vahditaan lipasta, tervehditään ja kiitetään lahjoittajia. Koska keräyspaikkamme on ainutlaatuinen, emme pyydä lahjoituksia. Ilmoittaudu mukaan: Lipasvahdiksi ilmoittautuminen (pieniele.fi)

Keräyksessä on mukana 15 kotimaista vammais- ja terveysjärjestöä ja niiden yli 700 paikallisyhdistystä ympäri Suomen. Kuuloliitto on yksi mukana olevista järjestöistä.

Lisätietoja:

Keräyskoordinaattori Minna Lehtola vastaa myös kysymyksiin sähköpostitse info@pieniele.fi ja puhelimitse 0400 887 114 (soittoaika arkisin klo 9–10 ja 13–15).

Kuuloliiton viestinnästä saa myös lisätietoja: Annette Fagerström, annette.fagerstrom@kuuloliitto.fi, p. 044 702 274