Blogit

Opintomatkalla Tallinnassa

Vorumaa association of the hard of hearing kutsui keväällä Kuuloliiton porukkaa tapaamaan heitä Tallinnaan ja kertomaan omasta toiminnastaan sekä mahdollisesti auttamaan heitä oman toimintansa aktivoinnissa.

Syyskuun alussa nuorisotoimikunnalla koitti tämä matka.  Nuorisotoimikunta yhdessä suunnitteli ja ohjasi Tallinnan päässä tutustumisohjelmaa matalalla kynnyksellä, jotta kaikkien olisi mahdollisimman helppo harjoitella joillekin vaikeampaa Englannin kieltä. Jokainen reissulla ollut ylitti itsensä niin kielitaidon suhteen, kuin myös pääsi harjoittelemaan tärkeitä esiintymistaitoja sekä suunnittelemaan toimintaa Learning cafessa yhdessä Virolaisten kanssa.

Reissun aikana päästiin syömään myös paikalliseen ravintolaan sekä tutustumaan kulttuurikohteisiin vanhassa kaupungissa virolaisten opastamana.

Toimikuntalaisten mielestä oli hienoa tavata ihmisiä toisesta maasta, katsella paikallisia nähtävyyksiä ja päästä kuulemaan heidän kuulotarinoitaan sekä siinä ohessa saada edistettyä kansainvälistä yhteistyötä Viron huonokuuloisten kanssa, mikä on tärkeä asia. Oli myös mukavaa päästä harjoittelemaan englannin kieltä, jota arjessa ei usein tule käytettyä.

Toivottavasti tulevaisuudessakin voimme toteuttaa yhtä hedelmällistä yhteistyötä.