Liittokokous 24.−25.10. peruttu − kokous järjestetään etäyhteyksin 28.−29.11.

Valkea talo.

Koronavirusepidemian siirryttyä kiihtymisvaiheeseen ympäri Suomea, on liittohallitus kokouksessaan 13.10.2020 päättänyt liittokokouksen 24.–25.10.2020 peruuttamisesta ja kokouksen uudelleen koolle kutsumisesta.

Viimeisten koronavirustilanteeseen liittyvien tietojen mukaan liittokokouksen järjestäminen läsnäolokokouksena olisi riski mm. koronaviruksen leviämisen näkökulmasta. Toimimme terveys ja turvallisuus edellä. Poikkeamislaista (Laki väliaikaisesta poikkeamisesta yhdistyslaista) huolimatta Kuuloliiton tulee järjestää sääntömääräinen liittokokous vuoden 2020 aikana.

Kokous järjestetään 28.–29.11.2020 etäyhteyksin. Kokouksen teknisestä toteutuksesta vastaa ProspectumLIVE. Yhdistyslain mukaan kokouksella tulee olla myös fyysinen paikka, joka on hotelli Haaga, Nuijamiestentie 10, Helsinki.

Virallisilla kokousedustajilla tulee olla osallistumisen mahdollistava voimassa oleva sähköpostiosoite sekä käytettävissään älypuhelin, tietokone tai tablettitietokone. Kokouksessa suoritettavat äänestykset ja vaalit toteutetaan sähköisesti. Kokoukseen osallistumista harjoitellaan kokousedustajien kanssa etukäteen. Ilmoittautumisajan päätyttyä (3.11.2020) Kuuloliitosta otetaan yhteyttä kaikkiin virallisiin kokousedustajiin ja ilmoitetaan, milloin etäosallistumista, kuten puheenvuorojen pitämistä ja äänestämistä, on mahdollista harjoitella.

Yhdistyksissä on hyvä varmistaa kokousedustajien etäkokoukseen osallistumiseen edellyttämät tietotekniikkaan liittyvät asiat. Jos etäosallistuminen aiheuttaa yhdistyksen kokousedustajalle ylipääsemättömän esteen, pyrimme löytämään osallistumisen mahdollistamat ratkaisut. Tässä tilanteessa voi olla yhteydessä Kuuloliittoon:
Hanna Rantala hanna.rantala@kuuloliitto.fi 044 752 5575
tai Anniina Lavikainen anniina.lavikainen@kuuloliitto.fi p. 050 303 4841.

Kuuloliiton toimihenkilöt voivat järjestää piirikohtaisia pienimuotoisia kokoontumisia, joissa on mahdollista osallistua ja seurata liittokokousta. Toimihenkilöt tiedottavat tarkemmin piirikohtaisesti käytännön järjestelyistä.

Yhdistysten tekemät majoitusvaraukset hotelli Haagaan lokakuulle suunniteltua liittokokousta varten perutaan keskitetysti Kuuloliiton toimesta.

Liittohallitus

Lisätietoa ilmoittautumisesta ja valtakirjojen tarkastuksesta >

Lisätietoja antaa tarvittaessa järjestöpäällikkö Anne Wicht-Kvarnström:

anne.wicht-kvarnstrom@kuuloliitto.fi  p. 040 545 4705.