Kuuloliiton Chat-neuvontapalvelu käynnistyy toukokuussa
Kuuloliitto aloittaa chat-asiakaspalvelun verkkosivuillaan 7.5. klo 16-18. Palvelu on aluksi avoinna liiton neuvontapuhelimen ja työelämän neuvontapuhelimen aukioloaikoina.
Kuuloliiton verkkosivujen kautta löytyvässä chat-palvelussa asiakaspalvelijat vastavaat kuuloon ja Kuuloliiton toimintaan liittyviin kysymyksiin joka maanantai klo 9-15 ja työelämän neuvontapuhelimen aukioloaikoina noin kerran kuussa.
Työelämän neuvontapuhelimen aukioloajat >
Chat-palvelussa asiakaspalvelijan kanssa ollaan reaaliaikaisessa yhteydessä kirjoittamalla. Chatissa voidaan käsitellä myös henkilökohtaisia asioita, sillä keskustelu näkyy ainoastaan asiakkaalle ja liiton työntekijälle.
Chat-palvelun käynnistäminen on osa Kuuloliiton neuvontapalvelujen saavutettavuuden kehittämistä. Monille kuulovammaisille voi olla suuri kynnys soittaa puhelimella, eivätkä kaikki pysty välttämättä kommunikoimaan puhelimitse lainkaan.
Chat-palvelusta kerätään alkuvaiheessa käyttökokemuksia ja sen perusteella selvitetään myös mahdollisuuksia laajentaa palvelua tulevaisuudessa.