Kuuloliiton Chat-neuvontapalvelu käynnistyy toukokuussa

Puhelin kädessä.

Kuuloliitto aloittaa chat-asiakaspalvelun verkkosivuillaan 7.5. klo 16-18. Palvelu on aluksi avoinna liiton neuvontapuhelimen ja työelämän neuvontapuhelimen aukioloaikoina.

Kuuloliiton verkkosivujen kautta löytyvässä chat-palvelussa asiakaspalvelijat vastavaat kuuloon ja Kuuloliiton toimintaan liittyviin kysymyksiin joka maanantai klo 9-15 ja työelämän neuvontapuhelimen aukioloaikoina noin kerran kuussa.

Työelämän neuvontapuhelimen aukioloajat >

Chat-palvelussa asiakaspalvelijan kanssa ollaan reaaliaikaisessa yhteydessä kirjoittamalla. Chatissa voidaan käsitellä myös henkilökohtaisia asioita, sillä keskustelu näkyy ainoastaan asiakkaalle ja liiton työntekijälle.

Chat-palvelun käynnistäminen on osa Kuuloliiton neuvontapalvelujen saavutettavuuden kehittämistä. Monille kuulovammaisille voi olla suuri kynnys soittaa puhelimella, eivätkä kaikki pysty välttämättä kommunikoimaan puhelimitse lainkaan.

Chat-palvelusta kerätään alkuvaiheessa käyttökokemuksia ja sen perusteella selvitetään myös mahdollisuuksia laajentaa palvelua tulevaisuudessa.