Herkällä korvalla -kuuloesteettömyyspalkinto

Herkällä korvalla -kuuloesteettömyyspalkinto.

Kuuloliitto avaa tänään 15.5. Helppo kuulla -viikon yhteydessä Herkällä korvalla –kuuloesteettömyyspalkinnon haun. Palkinnonsaajaehdotuksia voivat tehdä yksittäiset henkilöt ja organisaatiot, mutta ehdolle ei voi asettaa kuuloyhdistyksiä. Palkinnossa on lisänä 1 000 euron suuruinen rahapalkinto ansiokkaasta työstä kuulovammaisten osallisuuden edistämiseksi. Herkällä korvalla -palkinnon tavoitteena on entistä tehokkaammin kannustaa toimijoita edistämään kuulovammaisten toimintamahdollisuuksia.

Palkinto myönnetään taholle, joka on esimerkillisellä toiminnallaan parantanut kuunteluympäristön esteettömyyttä. Arviointikriteereinä ovat ratkaisun innovatiivisuus, kuulovammaisten osallistaminen ratkaisuun sekä palkittavan toimijan sitoutuminen esteettömyyteen. Palkinnonsaajaehdotuksia voivat tehdä yksittäiset henkilöt ja organisaatiot, mutta ehdolle ei voi asettaa kuuloyhdistyksiä.

Vuonna 2022 palkinnon sai Laatukuuluu Oy , joka on kehittänyt innovatiivisia induktiosilmukkajärjestelmiä parantamaan kuulovammaisten toimintamahdollisuuksia erilaisissa ympäristöissä.

Nyt on oivallinen hetki ehdottaa omaa suosikkiasi palkinnon saajaksi! Kuuloliiton liittohallitus päättää palkinnonsaajan ehdotusten pohjalta, ja palkinto jaetaan Kuuloliiton liittokokouksen yhteydessä lokakuussa 2024. Haku on auki 31.8. asti, joten nyt on oiva hetki ehdottaa omaa suosikkiasi Herkällä korvalla -palkinnon saajaksi!

Käy tutustumassa tarkempiin ohjeisiin ja ehdota palkinnonsaajaa. Tästä linkistä pääset kyselyyn!

Ehdota rohkeasti mukaan toimijoita, jotka ansaitsevat tunnustuksen tärkeästä työstään. Yhdessä voimme edistää entistä parempia kuunteluympäristöjä ja sujuvampaa arkea kuulovammaisille.