Kopolan elokuvafestivaali: Elokuva ja kirjallisuus

Paikka: Kopolan kurssikeskus
Osoite: Velisjärventie 50, Kuhmoinen, Suomi
Katso kartalla

Kulttuuritapahtuma kauniissa perinteikkäässä ympäristössä, Kuuloliiton Kopolan kurssikeskuksessa, os. Velisjärventie 50, Kuhmoinen

Elokuvaesityksiä, elokuvakurssi, elokuvaseminaari
Paljon elämyksiä ja mukavaa yhdessäoloa elokuvan parissa

Kulttuuritapahtuman kuuntelun esteettömyys takaa erityisryhmälle, huonosti kuuleville ja
kuuroutuneille, kulttuuritapahtumaan osallistumisen kuulovamman tuomasta rajoituksesta huolimatta.

Tapahtuman järjestää Kuuloliitto yhteistyössä Kuhmoisten kunnan, Kopolan Kannatusyhdistys, Kuhmoisten Kulttuuriyhdistys ja Kuhmoisten Kotiseutuyhdistys ry:n kanssa.

Järjestäjä: Kuuloliitto ry

Elokuvafestivaalin avaus keskiviikkona 8.8. klo 18

Yleisötapahtuma: elokuvailta Kuhmolassa. Kuhmoisista kertovien elokuvien kavalkadi.
Liittyy Kuhmoisten 150-vuotisjuhlavuoteen.

Elokuvapaja 2 torstaina 9.8. klo 9-17 ja perjantaina 10.8. klo 9-17

Kesällä 2017 järjestettiin ensimmäisen kerran elokuvapaja, jossa opeteltiin elokuvan tekoa. Kurssilla käytiin lävitse elokuvan tekemisen periaatteita käytännön harjoituksin. Kurssin opettajana toimi kokenut elokuvaohjaaja Jorma K. Lehtonen, legendaarisen Mikko Niskasen työtoveri. Elokuvapajaan pyydettiin jatkoa.

Elokuvapaja 2 jatkaa ja syventää ensimmäisen kurssin antia, mutta osallistuminen ei edellytä aikaisempaa mukanaoloa. Kurssilla voi aidosti kokea, millaista on ohjata, kuvata tai leikata elokuvaa; tutustua ilmaisukeinoihin aidon elokuvakameran edessä (ohjaus, esiintyminen. rekvisiitta), kameran mahdollisuuksiin (kuvakoot ja niiden merkitys, kameraliikkeet, äänitys) ja ilmaisukeinoihin kuvauksen jälkeen (leikkaus, siirtymät, äänenmuokkaus). Elokuvaa tehdään myös nykyajan tekniikoin.

Kurssipaikka Kopolan kurssikeskus, mutta osa opetuksesta tapahtuu Pihlajakosken elokuvakylässä, entisessä Mikko Niskasen studiossa. Lisätietoja antaa Jorma K. Lehtonen (riuttala@sci.fi)

Elokuvaseminaari lauantaina 11.8. Kopolan kurssikeskuksessa
Teemana Kohtalon vuodet elokuvassa

Päivän aikana perehdytään luennoin ja elokuvaesityksin festivaalin teemaan Elokuva ja kirjallisuus. Tutustumisessa ohjaavat professori Jarmo Valkola, Tallinnan yliopistonelokuvainstituutista, elokuvafestivaalin taiteellinen johtaja sekä professori Tuomo Lahdelma Jyväskylän yliopistosta.

Yleisöelokuvat Kuhmolassa klo 18

torstaina 9.8. Mies ja hänen omatuntonsa ohjaus Toivo Särkkä 1957

perjantaina 10.8. Tuntematon sotilas ohjaus Aku Louhimies 2017

*** LUE LISÄÄ! Kopolan elokuvafestivaali

Majoitus ja osallistumismaksut

Majoitus on Kopolan kurssikeskuksessa 2 hengen huoneissa

Elokuvapaja (2 vrk,) täysihoito (sis. yhden yön majoituksen, 4 ateriaa,1 aamiaisen; opetuksen) 120 € / henk., 2 päivän osallistuminen ilman majoitusta (ruoka ja opetus) 80 € / henk.

Seminaari täysihoito (päivän ohjelma ja 2 ruokailua, 1 kahvi) 50 € / henk., päiväkävijät, vain päivän ohjelma 25 € / henk

Elokuva osallistuminen vain elokuvaan 5 € / henk.

Osallistuminen koko festivaaliin (täyspaketti ke-su) sis. ohjelman elokuvineen, täysihoidon ja majoituksen neljänä yönä kahden hengen huoneessa 250 € / henk., yhden hengen huoneessa majoituslisä 20 € yöltä.

Majoitus yhdeltä yöltä kahden hengen huoneessa, sis. aamiaisen 50 € / huone

ILMOITTAUTUMISET 1.8. mennessä Kopola/Sanna Lehtoväre, puh. 040 770 3803, sanna.lehtovare@kuuloliitto.fi

tai Kopolan kurssikeskus/Sanna Lehtoväre, Velisjärventie 50, 17800 Kuhmoinen

Elokuvaesityksiin ei ole ennakkoilmoittautumista, liput kassalta.

Lisätietoja, ohjelma- ja hintatiedot: www.kopolanelokuvafestivaali.fi
(tulossa pian)

Maire Paltare (tiedustelut sähköpostilla tai tekstiviestillä):
maire.paltare@gmail.com
txt. 0440 500 974