Kuuloliiton toiminnanjohtaja irtisanoutui

Kuuloliiton toiminnanjohtaja Pekka Lapinleimu on irtisanoutunut tehtävästään 10.11.2017 alkaen. Lapinleimu aloitti Kuuloliiton toiminnanjohtajana vuoden 2002 alussa. Hän on koulutukseltaan korvalääkäri ja audiologi, ja työskenteli ennen Kuuloliittoa HUS:n Jorvin sairaalassa osastonlääkärinä. Lapinleimu valittiin vuonna 2002 tehtäväänsä kuulovammaisuuteen liittyvän erityisasiantuntemuksen takia.

Lapinleimu on ollut työnsä ohessa aktiivisesti mukana monenlaisissa verkostoissa ja yhteistyöhankkeissa, hän on toiminut esimerkiksi Kuntoutusverkoston puheenjohtajana. Lapinleimu on toiminut myös useissa luottamustoimissa kuten esimerkiksi RAY:n hallituksessa ja VATES-säätiön valtuuskunnan puheenjohtajana.

Vuosina 2002–2017 Kuuloliiton toiminta on kokenut merkittäviä muutoksia. Toiminnan painopiste on siirtynyt viime vuosien aikana kuntoutuksesta edunvalvontaan. Kuntoutustoiminta aiheutti liitolle suuria tappioita vuosina 2010–2014, mistä alkoi toiminnan merkittävä uudistaminen. Kuntoutustoiminta yhtiöitettiin lopulta vuoden 2015 alusta. Kuuloliiton talous on nyt kokonaisuudessaan saatu tasapainoon: vuonna 2017 talous tulee olemaan jo selvästi ylijäämäinen.