LAB-ammattikorkeakoulu: Kuulonsuojelua käsittelevä podcast julkaistu

Vauvan korva ja aikuisen sormi, joka lähestyy lasta.

Millaisille ääniärsykkeille altistumme päivittäin arjessamme, ja millä tavoin kuuloa tulisi suojata läpi elämän?

Muun muassa näitä asioita pohditaan hiljattain julkaistuissa podcast-jaksoissa, jotka ovat syntyneet terveydenhoitajaopiskelija Salla Katajiston kehittämistehtävänä, osana LAB-ammattikorkeakoulun terveydenhoitajamuuntokoulutusta. Katajiston haastateltavina ovat Kuuloliiton asiantuntijat Annette Fagerström ja Esa Kalela

Ennaltaehkäisevä työ on terveydenhoitajan työn keskeinen elementti, ja kuulon suojaaminen kuuluu nimenomaan ennaltaehkäisevään toimintaan. Katajiston aiempi työkokemus sairaanhoitajana herätti mielenkiinnon aiheeseen, mutta myös huoli lasten ja nuorten kuulosta.

Podcast on suunnattu erityisesti kouluterveydenhoitajille herättämään ajatuksia siitä, kuinka kuulonsuojaaminen olisi hyvä ottaa huomioon ennaltaehkäisevässä työssä. Aihe soveltuu laajasti myös muille kuulonsuojelusta kiinnostuneille.

Kuuntele podcastit täällä: