Nuorisotoimikunta 2024

Täältä pääset lukemaan esittelyt Kuuloliiton Nuorisotoimikunnan jäsenistä kaudella 2024. Jos haluat saada yhteyden heihin, voit laittaa viestiä heidän Instagram-kanavallaan: moottorikorvat tai ottaa yhteyttä Kuuloliiton asiantuntija Viivi Kilpeläisen kautta: viivi.kilpelainen@kuuloliitto.fi

Juho Jauhiainen, 22, Puheenjohtaja

Morjensta! Olen Juho, valtio-opin kandiopintojen loppusuoralla oleva helsinkiläinen rumpujen soiton, elämäkertojen ja vanhojen elokuvien ystävä. Minulla on ilo ja kunnia toimia tänä vuonna nuorisotoimikunnan puheenjohtajana. Minulla on molemmissa korvissa sisäkorvaistutteet, minkä lisäksi Usherin syndrooman seurauksena näköni on heikentynyt. Moottorikorvien toiminta on minulle ollut pitkään jo lähellä sydäntä. Tämän vuoden nuorisotoimikunnan kanssa haluamme jatkaa hyvää meininkiä ja rakentaa edelleen yhteisöllisyyttä ja vertaistuen merkitystä. Lisäksi omista kiinnostuksista johtuen pyrin kehittämään nuton vaikuttamistoimintaa. Toivottavasti näemme jälleen tapahtumissa!

Fanni Heikkinen, 22, varapuheenjohtaja

Olen Fanni ja opiskelen konetekniikan insinööriksi Oulussa. Oikeassa korvassani on vaikea kuulonalenema ja tinnitusta Since 2018. Käytössä kuulokoje, mutta matka jatkuu kohti sisäkorvaistutetta. Kävin ensimmäisen kerran Moottorikorvien tapahtumassa heti kun täytin 18 ja siitä lähti myös urani nuorisotoimikunnassa, tällä hetkellä toimin varapuheenjohtajana. Mua on aina kiinnostanut kansainväliset, kuin myös kotimaan asiat, niihin pyrin vaikuttamaan tällä kaudella. Tulkaahan tapahtumissa porisuttamaan! (=Jututtamaan oululaisittain)

Arttu Reijomaa, 24, Sihteeri ja rahastonhoitaja

Moikka kaikki! Olen Arttu, 24-vuotias insinööriopiskelija Helsingistä. Tällä kaudella toimin nuorisotoimikunnan sihteerinä ja rahastonhoitajana. Nähdään tapahtumissa!

Jenna Linsuri, 22, viestintävastaava

Heips, mää oon Jenna. Opiskelen yhteisöpedagogiksi Mikkelissä, olisi tarkoitus valmistua jouluna. Minulla on sisäkorvaistutteet molemmissa korvissa. Olen käynyt lapsesta lähtien Kuuloliiton tapahtumissa. Koen tärkeänä käydä kuuloalan tapahtumissa, sieltä saa ikimuistoisia kokemuksia, vertaistukea ja ymmärrystä, etten aina kuule hyvin ja on ok toistaa asioita. Myös uusia ja vanhoja moottorikorvia on aina ihana nähdä! Olen toista kautta nuorisotoimikunnassa. Haluan vaikuttaa ja edistää meidän huonokuuloisten asemaa yhteiskunnassa, ja tuottaa tietoisuutta kuulovammoista, etenkin SI-käyttäjän näkökulmasta. Tulkaahan vetää hihasta tapahtumissa! (=Yhteisöpedagogin yleinen sanonta XD)

Laura Ruonakangas, 22, tapahtumavastaava

Moi, oon Laura liikuntapedagogiikan 4. vuoden opiskelija Jyväskylästä. Oon opiskellut sivuaineina myös erityisliikuntaa ja terveystietoa. 🙂 Mulla on lievän ja keskivaikean rajoilla oleva kuulovamma molemmissa korvissa ja käytän kuulokojeita. Eksyin tapahtumiin äidin kannustuksesta 18-vuotiaana ja sen jälkeen oon ollut aktiivisesti mukana kaikessa. Tällä kaudella toimin nuorisotoimikunnassa tapahtumavastaavana yhdessä Annin kanssa. 🙂 Toivottavasti nähdään mahdollisimman monen kanssa tapahtumissa!

Anni Kivelä, 23, tapahtumavastaava

Olen Anni, 23-vuotias fysioterapeuttiopiskelija Porista. Sain ensimmäisen sisäkorvaistutteen syksyllä 2023. Istutteen leikkauksen jälkeen hakeuduin ensimmäistä kertaa mukaan Moottorikorvien toimintaan ja osallistuin Lapissa järjestetylle vaellukselle. Yllätyin positiivisesti huonokuuloisten nuorten aktiivisesta yhteisöstä ja halusin mukaan nuorisotoimikuntaan. Koen vertaistuen todella tärkeäksi, jonka takia on kiva päästä järjestämään tapahtumia niin uusille kuin vanhoille Moottorikorville. Toivottavasti nähdään tapahtumissa!

Onni Salomaa, 20, Yhteistyövastaava

Moro! Mä olen Onni, toisen vuoden tietotekniikan diplomi-insinööriopiskelija Tampereelta. Mulla on molemmissa korvissa sisäkorvaistutteet, ja olen samalla kaksikielinen (suomi ja viittomakieli). Toimin seuraavan kauden nuorisotoimikunnan yhteistyövastaavana. On mukavaa päästä järjestämään jälleen tapahtumia. Toivottavasti näemme tulevissa tapahtumissa!