Kuuloliitossa avoinna näköalapaikka saavutettavuus ja esteettömyys -asiantuntijalle

Tule mukaan kehittämään kuulovammaisten yhdenvertaisia osallistumismahdollisuuksia yhteiskunnassa ja lisäämään tärkeän työmme tunnettuutta. Tarjoamme mielenkiintoisten työtehtävien ohella innostavan ja asiantuntevan työyhteisön, mahdollisuuden toimia aktiivisten vapaaehtoisten kanssa ja vaikuttaa kuuloalan tulevaisuuteen ja ajankohtaisiin teemoihin. Työskentelet osana tiimiorganisaatiota ja osallistut koko organisaatiomme kehittämiseen. Tarjoamme sinulle mahdollisuuden hyödyntää monipuolisesti asiantuntemustasi, kehittää ammattitaitoasi sekä oppia ja luoda uutta.

Asiantuntija, saavutettavuus ja esteettömyys

Haemme joukkoomme kokenutta asiantuntijaa edistämään kuulovammaisten tarvitsemia saavutettavuuspalveluja. Saavutettavuusasiantuntijana osallistut kuulovammaisten tiedonsaantioikeuksien edistämiseen laaja-alaisesti, erityisesti TV- ja tilauspalveluohjelmien kotimaisten ohjelmien tekstitykseen ja digitaalisten palvelujen saavutettavuuteen liittyvissä tehtävissä. Olet keskeisessä roolissa Kuuloliiton vaikuttamistyössä, esimerkiksi kirjoittamassa itsenäisesti lausuntoja ja kannanottoja sekä kehittämässä ja ylläpitämässä päättäjä- ja virkahenkilöyhteistyötä. Olennaisena osana työtäsi on myös monipuolinen verkostotyö saavutettavuuden kentällä. Lisäksi olet vastuussa Kuuloliiton saavutettavuuteen liittyvien tapahtumien järjestämisestä. Viestit sujuvasti ja monipuolisesti työstäsi. Tehtävään voi kuulua myös rakennetun ympäristön kuuloesteettömyyteen liittyviä asiantuntijatehtäviä.

Edellytämme sinulta:

• Soveltuvaa korkeakoulututkintoa
  • Työkokemusta saavutettavuuteen liittyvistä asiantuntijatehtävistä
  • Lainsäädäntöprosesseihin liittyvää osaamista
  • Näyttöä päättäjä- ja virkahenkilöyhteistyöstä
  • Nopeaa reagointikykyä ja joustavuutta
  • Vaikuttajaviestinnän osaamista
  • Valmiutta järjestää tapahtumia ja toimia kouluttajana
  • Sujuvaa kirjoitustaitoa

Arvostamme lisäksi:

• Kuulovammaisalan ja järjestötoiminnan tuntemusta
  • Kokemusta vapaaehtoisten kanssa työskentelystä
  • Oikeustieteellistä koulutusta ja/tai kokemusta
  • Osaamista saavutettavuuslainsäädännöstä.

Työsuhde alkaa sopimuksen mukaan mahdollisimman pian. Työpaikka sijaitsee Valkeassa talossa Helsingissä (Ilkantie 4). Palkkaus on sosiaalialan järjestöjä koskevan työehtosopimuksen mukainen.

Hakuaika: 7.9.2022 klo 16.00 mennessä. Lähetä hakemus palkkatoiveineen ja CV osoitteeseen anniina.lavikainen@kuuloliitto.fi. Tiedustelut tehtävään liittyen ainoastaan sähköpostitse.