Esteetöntä ja saavutettavaa kesäteatteria Helsingissä

Kivinokan kesäteatterin harjoitukset.

Kivinokan kesäteatteri ja Kuuloliitto kokeilevat yhteistyötä! Yhteistyön merkeissä Kuuloliitto on lainannut Kivinokan kesäteatterin käyttöön induktiosilmukan tämän kesän esityksiin. Induktiosilmukan avulla esitysten äänet siirtyvät mikrofonista sähkömagneettisen kentän välityksellä kuulokojeeseen, kun käyttäjä on valinnut siitä T- tai MT-asennon. Näin kuulokojeidenkin käyttäjät voivat käydä nauttimassa esteettömästä kesäteatterista.

Kivinokassa on tänä kesänä nähtävillä 3 esitystä: Minna Kivelän tähdittämä Viekää tuhkakin pesästä, Känkkäränkkä-musikaali (laulut Alatalo & Rinne) sekä yleisön pyynnöstä uusintana viime kesältä Oskari Katajiston tähdittämä Linjat kuumina.

Teatteri sijaitsee Helsingin Kulosaaressa Kivinokassa, Kulosaaren kartanon tuntumassa. Tarkempi osoite on Kipparlahdensilmukka 5, Helsinki. Paikalle pääsee niin autolla, metrolla kuin kävellenkin.

Esityksiin on saatavilla eri hintaisia lippuja, esimerkiksi eläkeläis- ja opiskelija-alennuksin. Jos asiakkaalla on avustaja, asiakas ostaa normaalihintaisen lipun, joka sisältää myös avustajan sisäänpääsyn. Lisätietoja ja liput löydät osoitteesta kivinokankesateatteri.fi.

Yhteistyö on pilotti, joten otamme mielellämme vastaan käyttäjäkokemuksia. Kuuloliiton puolesta lisätietoja antaa ja käyttäjäkokemuksia vastaanottaa asiantuntija Jukka Rasa, jukka.rasa@kuuloliitto.fi.