Ikääntyvien kuulokojeen käyttäjien ja heidän läheistensä Kuulokurssi verkkokurssina

Paikka: Verkkotapahtuma
Osoite: Suomi
Katso kartalla

Kannettava tietokone.Kuuloliitto järjestää Kuulokurssin verkkokurssina toukokuussa 2022. Kurssi on tarkoitettu ikääntyville kuulokojeen käyttäjille ja heidän läheisilleen. Kurssin tavoitteena on auttaa hyväksymään huonokuuloisuuden, tukea kuulokojeiden käyttöä sekä antaa keinoja vuorovaikutukseen. Osallistujalla tulee olla toimiva internetyhteys ja tietokoneessa mikrofoni ja kamera. Kurssille osallistutaan Teams-alustan kautta, jonka käyttöön annamme ohjeet.

Ajankohdat ja kurssin ohjelma

• 4.5. klo 10.00-11.30 Teams-alustan käytön harjoitus, tutustuminen kurssilaisiin ja Kuulo ja kuuleminen
  • 10.5. klo 10.00-11.30 Kuulokojeen käyttö ja huolto
  • 17.5. klo 10.00-11.30 Kommunikaatio
  • Jatkotapaaminen syksy 2022, sovitaan ryhmän kanssa

Kurssilla käsitellään kuuloon liittyviä teemoja ja kuulon vaikutusta toimintakykyyn. Osallistujat saavat tietoa ja valmiuksia kuulokojeen käyttöön sekä kommunikaatioon liittyviin asioihin. Jokaisella ohjelmakerralla on puolen tunnin tieto-osuus ja sen jälkeen on aikaa kysymyksille ja keskustelulle.

Verkkokurssille ilmoittautuneille lähetämme ohjeet Teams-alustan käytöstä. Opastamme ja autamme Sinut ohjelman käyttöön ensimmäisellä harjoituskerralla. Kannattaa rohkeasti lähteä mukaan!

Ilmoittautuminen sähköpostilla Kuuloliittoon Sanna Lehtovärelle, sanna.lehtovare@kuuloliitto.fi. Lähetä nimi, sähköpostiosoite ja läheisen osallistuminen ryhmään. Tule rohkeasti mukaan!