Valinnat liiton johtoon vuosille 2021 – 2023

Valkea talo.

Hallituksen puheenjohtaja Jouni Aalto ja varapuheenjohtaja Janne Alkki.Lauantaina 28.11. liittokokouksessa tehtiin valinnat Kuuloliiton johtoon vuosille 2021 – 2023. Liittokokouksen alussa äänestettiin uusista säännöistä, jotka hyväksyttiin lähes 80 prosentin äänienemmistöllä. Uusien sääntöjen mukaan liittokokous pidetään joka vuosi, mutta kaksi kertaa vuodessa kokoontuvasta liittovaltuustosta sen sijaan luovutaan. Sääntöuudistuksen myötä hallituksen koko pienenee 7 – 9 jäseneen puheenjohtajineen ja henkilökohtaisten varajäsenten sijaan hallituksessa on kaksi yleistä varajäsentä.

Liittokokous päätti hallituksen kooksi yhdeksän jäsentä puheenjohtajineen. Jouni Aalto Helsingin Kuuloyhdistyksestä valittiin puheenjohtajaksi ja Janne Alkki Rovaniemen Kuulosta varapuheenjohtajaksi.

Hallitus 2021 – 2023

• Puheenjohtaja Jouni Aalto, Helsingin Kuuloyhdistys
  • Varapuheenjohtaja Janne Alkki, Rovaniemen Kuulo
  • Jäsen Eila Heinonen, Joensuun Seudun Kuulo
  • Jäsen Aimo Lohilahti, Oulun Seudun Kuulo
  • Jäsen Seppo Ketonen, Länsi-Uudenmaan Kuuloyhdistys
  • Jäsen Hannele Löytty, Kuusaan Kuuloset
  • Jäsen Ville Myllymäki, Helsingin Kuuloyhdistys
  • Jäsen Eija Mäntymäki, Etelä-Pohjanmaan Kuulo
  • Jäsen Alpo Pulkkanen, Jyvässeudun Kuulo
  • 1. varajäsen Meria Mäkinen, Sastamalan Kuulo
  • 2. varajäsen Titta Väisänen, Kuopion kuulo

Uusien sääntöjen mukaan valittiin myös vaalivaliokunta, joka valmistelee jatkossa ehdokasvalintoja.

Vaalivaliokunta 2021 – 2023

• Markku Kallio, Vaasan Seudun Kuuloyhdistys
  • Erkki Kurtti.  Suomen Akustikusneurinoomayhdistys
  • Outi Liuska, Helsingin Kuuloyhdistys
  • Seppo Pulkkinen, Lieksan Kuuloyhdistys
  • Irmeli Wilenius, Tampereen Kuuloyhdistys

Sääntöuudistuksen ja henkilövalintojen ohella liittokokouksessa hyväksyttiin liiton uusi strategia vuosille 2021–2023 (2025) sekä toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2021. Jäsenmaksuista vuodelle 2021 päätettiin valtuuston lokakuussa tekemän alustavan päätöksen mukaisesti, eli jäsenmaksut pysyvät entisellään. Liittokokous valitsi Kuuloliiton tilintarkastajaksi vuosille 2021-2023 tilintarkastusyhteisö Idman Vilén Grant Thornton Oy:n.