Tuettu loma lapsiperheille Ikaalisissa

Osoite: 39500 Ikaalinen, Suomi
Katso kartalla

TUETTU LOMA LAPSIPERHEILLE, MISSÄ JOLLAIN PERHEENJÄSENELLÄ ON KUULOVAMMA
”Voimaa vertaisuudesta – lomat lapsiperheille”

Scandic Ikaalisten Kylpylä (Ikaalinen) 27.7.- 1.8.2020

Omavastuuosuudet:
Loman omavastuuosuus on 20 €/hlö/vrk, alle 17-vuotiaat veloituksetta.
Matkakuluista lomalaiset vastaavat itse.
Loman sisältö:
Lomaan sisältyy täysihoito, majoitus kahden hengen huoneessa tai perhekoon mukaisissa huoneissa/huoneistoissa, sekä ryhmäkohtainen lomaohjelma, johon osallistuminen on vapaaehtoista. Kuuloliitosta on mahdollisuuksien mukaan lomilla mukana vapaaehtoinen vertaisohjaaja järjestäen pienimuotoisia ohjelmatuokioita. Kuuloliitto järjestää pääsääntöisesti yhden kuuloaiheisen keskusteluluennon lomaviikolla. Loma alkaa tulopäivän päivällisellä ja päättyy
lähtöpäivän lounaaseen.
Lapsiperhelomalla on perheen yhteistä ohjelmaa, sekä eri-ikäisille lapsille suunnattua ohjelmaa, ryhmäkeskusteluja vanhemmille ja 1-3 vuotiaiden lastenhoito (4 x 2h).

Loman tavoite:
Tavoitteena on, että osallistujat tapaavat muita huonokuuloisia ja saavat vertaisseuran kautta tukea ja voimavaroja. Lomalla tulee selviytyä itsenäisesti tai oman avustavan henkilön kanssa.

Hakemuksen täyttäminen:
Samassa taloudessa asuvat (puoliso ja lapset) täyttävät yhden yhteisen hakemuksen, muutoin jokainen hakee lomalle henkilökohtaisesti. Puutteellisesti täytettyjä hakemuksia ei käsitellä. Henkilötunnus ilmoitetaan täydellisenä, sekä muut henkilö- ja osoitetiedot. Tulotiedot on merkittävä myös puolison osalta, vaikka lomaa anoisikin yksinään. Lomatuen tarpeen perustelut ovat välttämättömät, koska MTLH tekee lomavalinnat niiden perusteiden mukaan, jotka hakija on hakemuksellaan ilmoittanut lomatuen tarpeelleen. Perusteluja-kohtaan on syytä kirjoittaa sosiaaliset, taloudelliset ja terveydelliset, erityisesti kuuloon liittyvät asiat, esim. kuulokoje ja huonon kuulon aiheuttamat vaikeudet.
Hakemukseen on merkittävä sille varattuun kohtaan tieto järjestöstä ja kohderyhmästä, jonka varaamaa lomajaksoa anotaan ”Kuuloliitto/Aluetyö”. Hakemuksessa voi ilmoittaa 3 lomatoivetta.
Lomatuen hakeminen ei edellytä Kuuloliiton paikallisyhdistyksen jäsenyyttä. Tuetun loman voi saada korkeintaan joka toinen vuosi. Myönteisistä lomatukipäätöksistä ilmoitetaan lomatuen saajalle noin 2 kk ennen loman alkamispäivää. Hakemuksia ei palauteta. Peruutukset myönnetystä lomatuesta on tehtävä henkilökohtaisesti MTLH:oon.
Kaikkien lomien hakuaika loppuu 3 kk ennen loman alkua. Hakemus tulee tehdä mieluiten sähköisenä, linkki sähköiseen hakemukseen: https://lotu.lomajarjestot.fi/t/MTLH/calendar/list.
Hakemuksen voi myös tulostaa MTLH:n sivuilta.

Lomahakemukset palautetaan osoitteella:
Maaseudun Terveys- ja Lomahuolto ry, Ruoholahdenkatu 8, 4. krs, 00180 Helsinki

Lomatukihakemus MTLH

Huom! Valinnoissa huomioidaan, ettei hakija ole yli 70-vuotias eikä hänellä ole muita koronataudin riskiryhmiin kuuluvia sairauksia. Jos riittävästi hakijoita tämän jälkeen löytyy, loma toteutuu.

Lisätietoja:
www.mtlh.fi sekä MTLH ry p. 010 2193 460, arkisin klo 9-13, tai Mia Kalpa, p. 040 455 7067,
mia.kalpa@mtlh.fi
Kuuloliitto ry:
Riitta Pulkkinen 0400 750 566, riitta.pulkkinen@kuuloliitto.fi (Imatran Kylpylä)
Maria Timonen 0400 903 407, maria.timonen @kuuloliitto.fi (Sport & Spa Vesileppis ja Kylpylähotelli
Kunnonpaikka)
Tiina-Maija Leinonen 0400 168 164, tiina-maija.leinonen@kuuloliitto.fi (Hotelli Niilanpää ja Sani)
Tuija Vuori 0400 802 668, tuija.vuori@kuuloliitto.fi (Härmän Kylpylä, Ikaalisten Kylpylä ja Kuortaneen
Urheiluopisto)