Esteettömyyden teemavuoden kilpailut päättyneet

Kuulokkeet.

Kuuloliitto järjesti Esteettömyyden teemavuoden 2018 aikana yhdistyksille kolme kilpailukategoriaa.

Induktiosilmukoiden ilmiantokilpailussa etsittiin mahdollisimman monta julkista tilaa, jossa silmukkaa ei ole, mutta sellainen olisi hyvä olla tai jossa olemassa oleva silmukka ei toimi. Kommunikaattorilla palkitaan Joensuun Seudun Kuulo ry. Ehdotukset tehnyt Peeta Piiparinen toimii yhdistyksen rahastonhoitajana.

Palveluiden ilmiantokilpailussa oli tarkoitus löytää palveluntuottajia, jotka huomioivat kuulovammaisten tarpeet ja ansaitsisivat palveluistaan ”ruusun”. Palkituksi tuli Helsingin Kuuloyhdistys ry. Yhdistys vastaanottaa kuulolähipalvelusalkun, joka sisältää kuulolähipalvelussa tarvittavia välineitä.

Kartoituskilpailun tarkoituksena oli kartoittaa mahdollisimman monta julkista tilaa, jossa on kiinteästi asennettu induktiosilmukka. Kategoria jäi palkitsematta, koska kahdesta ehdotuksesta ei tullut julkaisulupia.

Kilpailun ilmiannot ja yhdistysten ehdotukset tehtiin yhteistyössä QLU Oy:n kanssa.

Kuuloyhdistysten osallistuminen kilpailuihin oli odotettua vähäisempää.

Esteettömyyden teemavuosi: www.kuuloliitto.fi/esteettomyyden-teemavuosi-2018/